Nejnovější pražský silniční a tramvajový most přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu Blanka, byl postaven v letech 2010–2014. Trojský most překlenuje řeku jedním polem bez pilířů a je tvořen prostě podepřenou ocelovou obloukovou konstrukcí. Most je pojmenován podle pražské městské části Troja.
- Historie
Nový most, který překlenuje řeku Vltavu mezi Trojou a Holešovicemi, se vypíná o několik metrů dále, než stál původní provizorní most, Pražany nazývaný most „Rámusák“. Ten sloužil pro tramvajový provoz od roku 1977 a 6. října 2013 po tomto ocelovém mostě jela naposledy tramvaj. Poté byl most odstraněn a nahrazen Trojským mostem. Výstavba mostu v Troji probíhala v letech 2010–2014. Trojský most je součástí tunelového komplexu Blanka. Je po něm vedena tramvajová trať, dva pruhy pro automobily v obou směrech, na okrajích pruh pro cyklisty a chodníky pro pěší. Přemostění je tvořeno dvojicí samostatných konstrukcí, které jsou odděleny dilatací nad pilířem umístěným na trojském břehu. Hlavní pole je navrženo jako prostě podepřená ocelová oblouková konstrukce (rozpětí 200,4 m, vzepětí oblouku 20,0 m) s předpjatou betonovou mostovkou zavěšenou na systému 200 síťově uspořádaných tyčových závěsů. Navazující pole na trojské straně je projektováno jako prostě podepřená monolitická dvoutrámová konstrukce (rozpětí 40,35 m) s příčníky a deskou. O jeho vznik se zasloužili: Ing. Jiří Petrák a Ing. Ladislav Šašek (Mott MacDonald CZ, spol. s r.o.), doc. Ing. arch. Roman Koucký a Ing. akad. arch. Libor Kábrt (Roman Koucký architektonická kancelář s. r. o.). V roce 2015 – tedy rok po uvedení do provozu, získal most v soutěži The European Steel Design Awards cenu Award of Excellence v kategorii mosty. Most prochází nad řekou jedním polem bez pilířů v řece a tím se nejenom odlišuje od ostatních pražských mostů, ale tkví v tom jeho výjimečnost i architektonická lehkost a krása.