Menu
Login:      Heslo:       Přihlásit
Login:      Heslo:       Přihlásit
lávka pro pěší přes vodní dílo, Nymburk
Nová bezbariérová lávka pro pěší a cyklisty v Nymburku přes řeku Labe, plavební komoru, jez a malou vodní elektrárnu byla postavena v roce 2020 na místě původní lávky. Ta byla společně s vodohospodářským dílem postavena v letech 1914–1924. Celý komplex staveb včetně lávky tehdy navrhl významný architekt František Roith. Lávka mezi oběma labskými břehy propojuje oblíbený poloostrov Ostrov s veřejným parkem.  
Úsek toku
Střední Labe
Kilometráž toku
896,500
Šířka mostu
3 m
Délka mostu
135 m
Podjezdná výška
6,0 m
Doba výstavby
1914–1924
Modernizace
2020
  Foto 1
 
 -  Historie
Na místě původní lávky, která spojovala pravý břeh řeky Labe v blízkosti centra Nymburku s levým břehem Zálabí s rekreační částí nazývanou Ostrov, byla v roce 2020 postavena nová bezbariérová lávka přes vodní dílo. Lávka přechází přes plavební komoru, jez a malou vodní elektrárnu. Celý komplex vodního díla navrhl architekt František Roith, technickou část vypracovali inženýři Josef Bartovský a Emil Zimmler, výstavba probíhala v letech 1914–1924 a realizovala ji firma Lanna, technologii pak dodaly firmy Křižík, Breitfeld a Daněk, Škoda a Českomoravská – Kolben. Nové propojení lávky je navrženo jako ocelová jedenáctipólová příhradová bezbariérová konstrukce délky 135 m, šířky 3 m. Mostovka je tvořena podélným pásem a příčníky, pochozí vrstvu tvoří ocelové rošty. Chodníky mezi novou lávkou, stávajícím chodníkem a zpevněnou plochou jsou na straně Zálabí asfaltové, na straně do centra města z kamenné dlažby, lávka je i osvětlena. Lávka v Nymburku je přímo napojena na Labskou cyklostezku a je hojně využívaným spojením při procházkách na oblíbené oddychové místo poloostrova Ostrov s veřejným parkem, na jehož úpravě se mezi mnohými významně podílel i pražský zahradní architekt František Josef Thomayer.