Ocelový silniční most překlenuje řeku Labe a propojuje Kly, Větrušice a Tuhaň na pravém břehu s Obřístvím na levém břehu. Most je součástí silnice I. třídy I/9 spojující města Praha – Neratovice – Mělník – Česká Lípa – Nový Bor – Rumburk. Byl postaven v roce 1912 podle projektu Ing. Karla Šimka nedaleko původního přívozu Na Štěpáně, pojmenovaného podle zámečku a formanské krčmy (dnes restaurace Na Štěpáně). Původně měla být ocelová mostní konstrukce instalována v Chorvatsku (tehdejší část Rakouska-Uherska), ale v polovině výroby bylo rozhodnuto o jejím umístění v Obříství. Podle projektu inženýra Vojtěcha Kapsy bylo při výstavbě středního mostního pilíře poprvé v Čechách použito zakládání pomocí železobetonového kesonu. Velikost kesonu použitého u mostu v Obříství byla 14,28 m x 4,80 m, což na tehdejší dobu byly odvážně inovátorské rozměry. Keson byl při zakládání zapuštěn až do hloubky 8,85 m pod normální hladinu řeky Labe. Most svým technickým provedením a prohnutím v horní části konstrukce připomíná tvar, který mívaly řetězové nebo lanové mosty. Hlavní nosníky mají ale odlišný statický systém, a to spojitý konzolový trojpásový nosník s klouby. Výška středních pylonů nad vozovkou je 13 m s průjezdným obloukem ve výšce 8 m, uprostřed šířky oblouku je datace roku výstavby 1912. Výrobu ocelové konstrukce provedla Pražská mostárna (součást První českomoravské továrny na stroje), stavební část zajistila firma Müller & Kapsa. Celková délka silničního mostu je 95,55 m (dvě stejně dlouhá pole), původní šířka mostu byla 6,6 m, a to včetně chodníků uvnitř mostu (z toho šířka vozovky byla pouze necelých 5 m). Tyto parametry šířky vozovky přestaly postačovat, a proto v letech 1957–1958 proběhla první velká rekonstrukce mostu. Při ní byly chodníky (každý o šířce 1,2 m) vyneseny na konzolové nosníky vně konstrukce a vozovka se tak rozšířila na 6,6 m. Další oprava mostu se uskutečnila v roce 1998, dále proběhla oprava po povodni v srpnu roku 2002 a v roce 2003 celková rekonstrukce. Při rekonstrukci byl odstraněn původní povrch vozovky mostu, byla položena nová hydroizolace, provedeno odvodnění a pak položen nový povrch. Zároveň byla ošetřena celá ocelová konstrukce, která byla otryskána a následně metalizována zinkem. Metalizace chrání ocelovou konstrukci mostu před korozí a předpokládá se, že povrchová úprava vydrží 20 let. Most u Obříství je určen pro silniční dopravu, pro pěší a cyklisty, u pravého i levého břehu se nachází Přírodní rezervace Úpor-Černínovsko. Obdobná vznosná ocelová konstrukce byla v tehdejším Rakousku-Uhersku použita pouze ve dvou případech, a to u mostu přes řeku Tisu u Tokaje a přes řeku Labe u Obříství. Štěpánský most je chráněnou kulturní památkou České republiky od roku 1958 a svůj název získal podle přívozu i zámečku Na Štěpáně.