Most Hněvice-Štětí spojuje město Štětí a ves Hněvice, která statutárně spadá pod Štětí. Obě železniční stanice, na pravém břehu Štětí a na levém Hněvice, jsou na hlavních tratích propojeny papírenskou vlečkou, která překonává Labe po mostě. Trať do zastávky Štětí byla vybudována v roce 1874 Rakouskou severozápadní drahou jako součást koridoru mezi Vídní a Děčínem, starší zastávka za mostem v Hněvicích byla postavena v roce 1851 jako součást železničního koridoru Praha–Drážďany. Autorem podoby stanic byl vídeňský architekt Carl Schlimp. Je to jediné železniční přemostění mezi městy Lovosice a Neratovice. Původní silniční a železniční most ve Štětí-Hněvicích navrhl projektant Ing. Vilém Horký z Přerova. Byl postaven především pro železniční vlečku, která propojuje průmyslový areál papíren Štětí se železniční tratí ve stanici Hněvice. V letech 1969–1973, kdy probíhala výstavba silničního a železničního mostu, se předpokládalo, že silniční komunikace na mostě bude sloužit pouze pro občasný přejezd lehkých vozidel. Při stavbě pomáhal vojenský útvar ze Spišské Nové Vsi a Železniční stavitelství z Prahy. Most má celkem šest polí, 3 pole o rozpětí 45,85 m, další pak 71,5 m, 45,85 m a 16,5 m. Šířka nosné mostní konstrukce je 14,9 m, šířka mostu 14,90 m. Šířkové uspořádání mostu je dáno převáděnou železniční vlečkou, která je vedena v ose nosné konstrukce v koridoru šířky 6,10 m, kterou doplňují po obou stranách jízdní pruhy vozovky o šířce 3 m a veřejné chodníky šířky 1,2 m (průchozí otvor 0,7 m). V současné době je přes most vedena silnice III/26119, která je na mostě směrově rozdělená tělesem vlečky. V letech 2019–2020 probíhala rekonstrukce stávajícího železničního a silničního mostu v Hněvicích-Štětí v rámci zakázky „Most Štětí na silnici III/26119 ev. č. 26119-1“. Po dobu rekonstrukce byla zajištěna náhradní doprava, pěší a cyklisté měli možnost během oprav mostu použít k cestě přes řeku Labe přívoz. Loď, do níž se vešlo až 40 cestujících, plula po Labi každých 20 min, ve špičkách pak častěji. Na obou stranách byly upraveny i provizorní cesty od přívozu. Cílem rekonstrukce mostu byla úprava prostorového uspořádání na mostě tak, aby byl zachován souběžný provoz železniční vlečky a automobilové dopravy a současně došlo k rozšíření veřejných chodníků vedených na římsách mostu, které nově slouží i jako cyklostezka. Dalším cílem rekonstrukce bylo zvýšení únosnosti mostu tak, aby byl umožněn přejezd těžkých nákladních vozidel bez omezení. Nosnost byla zvýšena z 10 t na 32 t, zároveň se prodloužila životnost mostu a zlepšily se podmínky také pro pěší i cyklisty.