Menu
Login:      Heslo:       Přihlásit
Login:      Heslo:       Přihlásit
Veřejný přístav Ústí nad Labem, Krásné Březno
Překladiště Ústí nad Labem-Krásné Březno bylo budováno v letech 1860–1864 společně s přístavem Ústí nad Labem-zimní přístav (původní název). Je v kilometráži vodního toku 761,20–762,81 a je společné pro oba ústecké obchodní přístavy (Ústřední i Západní). Překladní plochy jsou na levém břehu Labe a dispozičně umístěné zhruba mezi vjezdy do obou přístavů. Provozovatelem překladní plochy je společnost České přístavy, a.s. a T-PORT, spol. s r.o.  
Úsek toku
Labe
Poloha
překladní polohy, 761,20–762,81
Břeh
levý
Ochranná funkce
Ne
Provozovatel
České přístavy, a.s.
Provozovatel
T-PORT, spol. s r.o.
Doba výstavby
1860–1864
Poslední modernizace
60.léta 20.stol
  Foto 1
 
 -  Historie
Překladiště Ústí nad Labem Krásné Březno a jeho překladní plochy vznikaly společně s výstavbou prvního přístavu Ústí nad Labem Zimní přístav (nyní Západní přístav) v letech 1860–1864. Ve městě byly od roku 1883 velká rafinérie cukru, roku 1899 dělnická pekárna, roku 1907 chemická továrna W. Hermanna apod., které vyžadovaly levné převážení svého zboží. V té době tedy doznala velkého rozvoje i labská plavba. Na území Krásného Března byl vybudován velký přístav (původně nazývaný Zimní přístav) s překladištěm, které bylo vlečkou napojeno na železnici. Byly zde především překládány sypké substráty, které hlavně požadovaly skladování v suchých prostorech, a proto zde byly vybudovány velké skladové zastřešené plochy nebo skladové budovy. Překladiště se svými pozemními plochami je situováno na levém břehu Labe v kilometráži vodního toku 761,20–762,81. Sedativně je posazeno zhruba od poloviny délky západního přístavního bazénu po vjezd do ústředního přístavního bazénu. Pozemní (teritoriální) část překladiště má rozlohu 31,5 ha a provozovatelem je přístav Ústí nad Labem T-PORT, spol. s r.o., a České přípravy, a.s. Společnost se zabývá provozem veřejných přístavů, poskytuje logistické služby, překlad zboží z a na plavidla, silniční vozidla a železniční vagóny pomocí jeřábů a ostatní manipulační techniky (paletizované zboží, sypké substráty-agroprodukty a nerosty, tyčová ocel, tabulový plech, ocelové svitky, kusové zboží), překlad těžkých kusů, skladování sypkých substrátů (agroprodukty a nerosty). Poskytuje pronájmy zpevněných a nezpevněných ploch v pozemní části přístavu pronájem skladů, kanceláří a provádí veškeré celní a spediční služby. Přístavní sklady umožňují kompletaci zboží a zajištění následného transportu. Blízká dálnice D8 je předností při automobilové dopravě. Základní technické parametry přístavu jsou: kryté sklady o rozloze 4 600 m2, venkovní jeřáby nosnosti 36 tun a 80 tun, halový jeřáb VZV 18 tun a zastřešený sklad (budovy) o ploše 2 500 m2 a nezpevněné plochy 15 ha.

Součástí veřejného přístavu je i kontejnerové překladiště o ploše 14 000 m2 s přímým napojením na železniční, silniční a vodní dopravní síť. Překladiště je vybaveno pro překlad a skladování všech druhů kontejnerů s možností zajištění doplňkových a návazných služeb (pakování, opravy a údržba, přepravy a celní služby). Řeka Labe umožňuje dopravu po celé evropské vodní síti: Německo, Holandsko, Belgie, Francie, Švýcarsko, Rakousko, Polsko, Slovensko, Maďarsko. Kryté sklady, zpevněné plochy, manipulační technika, celní a spediční odbavení vytváří z přístavu logistické centrum zajišťující pro své zákazníky veškeré služby. Přístav Ústí nad Labem Krásné Březno je používán společně pro oba ústecké přístavní bazény, tj. Ústí nad Labem-Ústřední přístav a Ústí nad Labem-Západní přístav.